формування у дітей уявлення про граматичну будову мови
Мета.Сформувати у студентів уявлення про граматичну будову мови, значення основних граматичних понять. Розвивати усіння системно сприймати мову, усвідомлювати взаємозв’язок граматичних одиниць різних рівнів граматики. Розгорнутий план лекції. 1. Граматична будова мови (граматика) як система відношень. 2. Граматичне значення слів в їх протиставленні лексичним значенням. Співвідношення лексичних і граматичних значень у самостійних і службових словах. 3. Граматичні форми слів. Лексема і словоформа.
У зв’язку з тим що в мовленні дітей дошкільного віку трапляється багато граматичних помилок вихователі повинні проводити систематичну роботу по усуненню, попередженню їх а саме: а) перевірка дитячого мовлення та попередження помилок; б) наявність правильного зразка для наслідування; в) виправлення допущених помилок; г) розвиток слухової уваги; д)спільна робота дитсадка і сім’ї.. Конспект на урок Дошкілля скачати
Тема работы: Проблема формування лексико-граматичних засобів мови по предмету Педагогика. Размер: 47.07 КБ. Содержит 40566 знаков, 0 таблиц и 0 изображений. .Теоретичне обгрунтовування проблеми . Формування граматичної будови мови у дітей старшого дошкільного віку .з ОНР III рівня Зміст .Введення. 3 .1
Діти дошкільного віку усно засвоюють граматичні особливості мови. Опанувати граматичною будовою мови — означає навчитися правильно вживати різні відмінкові закінчення слів, дієслівні форми та їх видозміни, суфікси, префікси, узгоджувати частини мови, правильно будувати речення, додержуючи відповідного порядку слів у ньому. Розповідь за сюжетними картинками дозволить простежити будову речень. Тому зміст картинок слід підбирати такий, щоб дитина мала можливість скласти речення різної складності. Двослівне речення: «Хлопчик спить».
розвивати чуття мови, уваги до граматичних помилок, навички самокорекції і самоконтролю. При організації ігор вчити дітей повідомляти назву гри , описувати ігрові елементи, пояснення правил гри; формувати уявлення про слово; ознайомлювати з терміном «речення»; здійснювати поділ речення на слова і складати речення із 2-4 слів; закріплювати знання про те, що звуки і склади в слові, слова в реченні вимовляються в певній послідовності. Ознайомлювати із способами подовження речення: Пташка співає, Пташка голосно співає. Гарна пташка голосно співає.
Формування граматичної будови усного мовлення у даної категорії дітей передбачає такі завдання: 1. Формування практичних навичок засвоєння морфологічної системи мовлення (зміна за родами, числами, особами, часом). 3. Формування синтаксичної будови мови: навчання правильного узгодження слів у реченні, побудові різних типів речень і поєднанню їх у зв'язному тексті. На заняттях діти навчаються змінювати слова, будувати речення та утворювати форми слів, що відповідає морфологічному, синтаксичному та словотворчому напрямам розвитку мовлення.
При формуванні граматичного ладу мови дитина повинна засвоїти складну систему граматичних закономірностей на основі аналізу мови оточуючих, виділення загальних правил граматики на практичному рівні, узагальнення цих правил та закріплення їх у власному мовленні. Розвиток морфологічної та синтаксичної систем мови у дитини відбувається в тісній взаємодії. Поява нових форм слова сприяє ускладнення структури пропозиції, і навпаки, використання певної структури речення в усному мовленні одночасно закріплює і граматичні форми слів. Оволодіння граматичним строєм промови довготривалий процес, який трив
У дітей з ДЦП формування фонетико-фонематичної складової мовлення ускладнене через наявність комплексу порушень: · рухові проблеми у всіх відділах артикуляційного апарату; · слабка сила видихуваного повітря під час артикуляції тощо. 2. Формування граматичного боку мовлення передбачає формування уявлень про морфологію (зміна слів за родами, числами, відмінками), способів словотворення і синтаксису (засвоєння різних типів словосполучень і речень). Без оволодіння граматикою неможливе мовленнєве спілкування. 3. Формування та розвиток зв’язного мовлення передбачає навчання дітей діалогічного та монологічного мовлення.
Теоретичною основою формування у дітей дошкільного віку граматичної будови мови є наукова граматика, яка має свої граматичні категорії, граматичні одиниці й граматичні форми. Слово граматика має кілька значень. По-перше, це будова мови, тобто система морфологічних одиниць, категорій і форм, синтаксичних одиниць і категорій, словотворчих одиниць і способів словотворення. Сформувати в дошкільників уявлення про можливості відображення в моделі будови слова. Матеріал: ляльки - хлопчик і дівчинка, м'яка іграшка - Сонячний зайчик, малюнок дерева з корінням, моделі слів-предметів, що мають у своєму складі лише корінь, а також корінь і суфікс; папір, олівець.
МДПУ ім.Б.Хмельницького, Мелітополь, Україна, Денисенко А.А., 2013 р.,12 слайдів. Граматика - це наука про будову мови, про її закони. Вона є «системою систем», що об’єднує словотворення, морфологію, синтаксис. Становлення грам. буд. мови у дітей проходить кілька етапів: 1. Розуміння сенсу того, що було сказано. 2. Запозичення граматичної форми з мови оточуючих. 3. Самостійне утворення форми нового слова за аналогією до вже знайомого. 4. Оцінка граматичної правильності своєї мови та мови оточуючих. О. М. Гвоздєв 3 частини мови, які є найбільш складними для дітей (Гвоздєв): іменник – закінчення
Тип: Програма; Размер: 0.73 Mb.; Типових навчальних програм підготовки фахівців дошкільної освіти освітньо-кваліфікаційних рівнів «Бакалавр» і спрямована на виявлення рівня сформованості професійної компетентності випускників у відповідності до Державних стандартів вищої освіти та їхньої готовності до навчання в магістратурі
в учнів наукове уявлення про мову, про нерозривний зв’язок між морфемною будовою слова, його смисловою стороною і. морфологічними ознаками. Недостатність словотворчих умінь і навичок у дітей даної категорії, на жаль, констатується лише супутно, а несформованість граматичних процесів як операцій з мовними знаками розглядається лише в деяких дослідженнях (Б. Гриншпун, Є. Соботович, В. Ковшикова та ін.). У дітей-логопатів природа дефекту визначає послаблення взаємодії між першою і другою сигнальними системами. Характеристика основних психологічних передумов оволодіння письмом дає уявлення про складність і комплексність цієї навички.
У дошкільному віці триває формування граматичної будови рідної мови. На думку О. Гвоздєва, на дошкільний вік (від трьох до семи років) припадає третій період засвоєння граматичної будови мови. Як засвідчує автор, упродовж цього періоду дитина засвоює такі відмінкові форми (табл. 31): Таблиця 31. К. Чуковський зазначає, що в період від 2 до 5 років дитина має надзвичайне чуття і що саме воно і підсилена на цьому ґрунті розумова робота над мовою закладають підвалини для інтенсивного засвоєння граматичних форм. Водночас він цілком справедливо відзначає активний характер процесу засвоєння, виступаючи проти теорії механічного і пасивного засвоєння рідної мови.
Комментарии
Отправить комментарий